شفافیت در تعرفه و تاثیر آن بر رادیولوژی

این نوشته قسمتی از مقاله “تاثیر شفافیت قیمت در رادیولوژی” است که در مجله  diagnostic imaging چاپ شده است.

یک اقدام شفاف سازی قیمت گذاری در مراقبت های بهداشتی ایالات متحده در جریان است که این پتانسیل را دارد که بر درآمد تصویربرداری در بیمارستان ها تأثیر بگذارد. در نتیجه لازم است، بخش های رادیولوژی با بیان و به نمایش گذاشتن کیفیت در آزمون های تصویربرداری از این حرکت جلوتر باشند.
قانون شفافیت در تعرفه (یا همان قیمت گذاری دستوری.م)  توسط  بیمه های دولتی مدیکر و مدیکید (CMS) ایجاب می‌کند که هر بیمارستانی که در ایالات متحده کار می‌کند، اطلاعات قیمتی شفاف و قابل دسترس را به صورت آنلاین در مورد  خدماتی که انجام می‌دهد ارائه کند. و در جایی در معرض نمایش  بیماران قرار دهد.
هر چه ارزان تر، بهتر؟
می توان فرض کرد که بیماران به طور کلی به دنبال شفافیت قیمت و خدمات قابل خرید هستند. با این حال، آیا شعار “ارزان تر، بهتر” آیا میتوان در مورد مراقبت های بهداشتی به کار برد؟

البته بستگی دارد. اگر خدمات و کالاها (مانند داروهای تجویزی) از کیفیت یکسان یا حداقل کیفیت مشابه برخوردار باشند، مصرف کنندگان قیمت های ارزانتر را انتخاب خواهند کرد (اصل حساسیت به قیمت). اما زمانی که بیمار به تعویض زانو یا جراحی بای پس عروق کرونر نیاز دارد، قطعا بیمار (بدون حساسیت به قیمت) ارزانترین جراح قلب یا ارتوپد را انتخاب نخواهد کرد. در این شرایط کیفیت بر قیمت غالب است.

نشان دادن ارزش در رادیولوژی
تحقیقات نشان می دهد که اکثر بیماران تفاوت خدمات و کیفیت ارائه شده را درک نمی‌کنند. این یافته‌ها ، بر لزوم توضیح و نمایش هر چه بهتر کیفیت در تصویربرداری تاکید دارد، و بخشها و مراکز رادیولوژی میبایست در این خصوص پیشقدم باشند و قدرت کیفیت را به چهار ذینفع رادیولوژی یعنی بیماران، پزشکان ارجاع دهنده، سیستمهای بهداشتی و سرمایه گذاران درمانی به نمایش بگذارند.

هشت توصیه برای نمایش بهتر  خدمات در رادیولوژی

  •  بیماران و پزشکان میبایست متوجه  دقت شما در بکارگیری دوز تشعشعی کم و مناسب آن خدمت شده باشند و اینکه اقدامات محافظتی را به درستی انجام می‌دهید.
  • در صورت همکاری مرکز شما با  رادیولوژیست های آموزش دیده  و فوق تخصصی، حتما این موضوع را برجسته کنید. این می تواند یک تمایز بسیار مهم باشد.
  • برای افزایش درک پزشکان ارجاع دهنده، یک گزارش تطبیقی و مقایسه ای خلاصه از تصویربرداری قبلی بیمار  را در گزارش تصویربرداری فعلی بگنجانید.
  • برای موارد پیچیده وقت بگذارید و با پزشکان ریفرال در رابطه با بیمار صحبت کنید. این به آنها کمک می کند تا بهترین تصمیم درمانی را بگیرند و اعتمادشان به کمک گرفتن از شما بیشتر شود.
  • با کاهش روانسازی روند کاری از ابتدا تا پایان کار، کارایی و سرعت خدمات تصویربرداری خود را بهبود بخشید.
  • آزمونهای تصویربرداری را تا حد امکان نزدیک به زمان برنامه ریزی شده انجام دهید تا به وقت بیماران احترام بگذارید.
  • برای کمک به کاهش اضطراب آنها در رابطه با آزمایشات تصویربرداری، یک خط ارتباطی باز با بیماران داشته باشید.
  • در نهایت، کاهش تصویربرداری های بیهوده برای کمک به کاهش هزینه های کلی مراقبت های بهداشتی برای بیماران

 

 

 

0

درباره نویسنده این مطلب

مطالب مشابه

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.