🔴اعتباربخشی صرفا ابزاری سیستماتیک برای ارزیابی یک بیمارستان نیست.
🔴 نسل نوین اعتباربخشی ملی بیمارستانها بیش از انکه شیوه ای برای ارزیابی صرف باشد مدلی الهام بخش برای مدیران و مجریان بیمارستان ها است.
🔴 استفاده موازی از سایر مدل های کیفی که شیوه های غیر بومی و هزینه بر دارند توصیه مناسبی برای بیمارستانها در شرایط فعلی نیست.
🔴 ابزارهای اندازه گیری شاخص ها برپایه الکترونیک بایستی در ساختار سامانه اطلاعات بیمارستان (HIS) طراحی شوند.
🔴 ابزارهای میکروسافت و منقطع از سامانه اطلاعات بیمارستان هرگز جایگزین پردازش مستقیم داده ها از این سامانه نخواهد شد.
🔴 نرم افزارهای طراحی شده بر پایه معماری محاسبه و چینش بدون لینک مستقیم به سامانه اطلاعات بیمارستان صرفا تحمیل هزینه اضافی و افزایش فرایندهای جدید در ساختار سنجش و پایش بیمارستان است.
🔴 هرگونه ورود اطلاعات مستقیم و دستی توسط کاربران یا مجریان که موجب دوباره کاری صاحبان فرایند شود موجب کاهش مشارکت انها و تهدیدی جدی برای صحت داده ها در پایش شاخص های بیمارستان است.
🔴 مناسب ترین گزینه برای هوشمند سازی مدیریت، توسعه کیفی فن اوری اطلاعات و ارتقای سامانه HIS بیمارستان است و در این راستا تقویت سامانه های گزارش سازی و گزارش گیری از داده های سامانه HIS اقدام راه گشایی است.
🔴 چالش اصلی زمانی مطرح است که گلوگاه های فرایندی و نتیجه ای در فرایند ورود اطلاعات به سامانه HIS نیستند. مثلا درخواست مشاوره و زمان انجام ان در سامانه HIS وارد نمیشود.
🔸در چنین مواردی با مشورت متولی سامانه اطلاعات بیمارستان ورود داده های مرتبط با بیمار و پرونده بالینی در سامانه HIS و سایر عملیات بیمارستان را در سامانه MIS ارتقا دهید.
🔴 به جای خرید نرم افزارهای افلاین و بدون لینک سامانه بیمارستان، بضاعت فن اوری اطلاعات را در سامانه HIS بیمارستان ارتقا ببخشید.
🔴 سامانه ملی اعتباربخشی بسیاری ازنیازهای بیمارستانها را بصورت رایگان و تحت وب حمایت و تامین خواهد نمود.